OFICIAL: Noul BMW M5!

Gata, asteptarea s-a sfarsit astazi, nu mai avem concept sau alte tehnici de marketing, ci chiar noul BMW M5. Prezentat oficial de constructorul bavarez acum cateva minute.

Va spun de la inceput, am o pasiune ceva mai speciala pentru BMW M5, iar modelul acesta, a cincea generatie M5, mi se pare absolut superb. Si pentru ca imi place mult baza, adica noua Seria 5, dar si pentru ca noul BMW M5 este exact asa cum l-as vedea eu.

(Super)Sportiv, dar fara cine stie ce elemente exagerate si nelalocul lor. Exact cat trebuie de agresiv, exact de trebuie de macho. Iese in evidenta tocmai prin forta sugerata, nu prin cea afisata ostentativ. Dar asta e o parte definitorie a lui M5.

BMW M5 art1 OFICIAL: Noul BMW M5!

Noul BMW M5 arata, cum stiam deja, aproape identic cu conceptul prezentat acum peste 2 luni. Nu e departe de cele mai sportive versiuni ale Seriei 5, dar poate fi instant recunoscut. Si nu ma refer la embleme, cu la grila fata cu prize mari de aer, cele 4 tevi de esapament cu difuzor de aer, eleronul foarte discret, jantele speciale si discurile perforate aproape cat interiorul jantelor.

La interior este aceeasi atmosfera, ba chiar si mai multa discretie, daca n-ar fi emblemele M ai spune ca esti intr-un Seria 5 mai pretentios, nu in noul BMW M5.

BMW M5 art3 OFICIAL: Noul BMW M5!

Dar sa lasam chestiile legate de design si sa ne concentram la ce-i cu adevarat important. Partea tehnica. De-a lungul timpului s-au facut speculatii despre motorizarea si cifrele noului BMW M5, iar aceste speculatii se dovedesc aproape de adevar.

Noul M5 are sub capota un motor V8 de 4,4 litri, biturbo, o versiune a celui de pe X5/X6 M. In cazul noului BMW M5, motorul produce o putere maxima de 560 CP/6.000 rpm – 7.000 rpm, cuplul fiind de 680 Nm inca de la 1.500 rpm. Valori foarte bune, mai mari decat cele afisate de vechiul V10 aspirat, de 5 litri, al generatiei anterioare. Si cu aceasta ocazie aflam si faptul ca noul BMW M5 consuma cu 30% mai putin decat predecesorul sau, consumul mediu fiind de doar 9,9 litri/100 km.

BMW M5 art4 OFICIAL: Noul BMW M5!

Da, teoretic nu-i important ca noul M5 consuma 10%, dar BMW si-a dat silinta sa ajunga la aceasta valoare. Masina a primit o parte din tehnologia eco EfficientDynamics, printre care sistemul Stop/Start si cel de recuperare a energiei dezvo0ltate la franare.

Abia asteptati sa vedeti cat de rapid este, nu? Noul BMW M5 este.. foarte rapid. 0 – 100 km/h in 4,4 secunde, 0 – 200 km/h in 13 secunde si viteza maxima de 250 km/h. In premiera, daca soferul opteaza pentru pachetul M Driver, masina vine fara restrictie electronica si poate atinge maxim 305 km/h.

BMW M5 art21 OFICIAL: Noul BMW M5!

Cutia de viteze este una cu dublu ambreiaj, cu 7 trepte, Drivelogic. Este adaptata special pentru caracteristicile masinii. Nu lipseste nici diferentialul cu alunecare limitata care poate varia puterea intre roti intre 0 si 100%. Nu va mai spun de toate sistemele electronice care ajuta dinamica si care permit o multime de setari.

Cam asta este.. n-am condus nici un M5 pana acum, poata asta e cu noroc. Si pana facem rost de bani, v-am pregatit o supergalerie foto cu superbitatea asta.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.