Dupa ce a obtinut locul 3 la cea mai “nebuna” categorie a competitiei americane Pikes Peak, Dacia a adus in Romania bolidul de curse.
Dacia Duster No Limit, unul dintre cele mai puternice modele 4×4 de competitie a fost prezentat presei din Romania pe pista de teste a Centrului Tehnic de la Titu.
Asa cum v-am mai spus, Dacia Duster No Limit este o serioasa masina de competitii, dar n-are nimic in comun cu modelul de serie Duster, cu exceptia formei caroseriei, si aceasta modificata.
Motorul Dusterului No Limit este o versiune modificata a celui V6 de pe Nissan GT-R, “impins” de ingineri pana la 850 CP. Avand in vedere ca masina nu cantareste mai mult de 950 kg, va imaginati cam de ce-i in stare. Dacia spune ca Duster No Limit atinge 100 km/h in 3 secunde!
Masina a sosit in Romania cu tot cu cel care a pilotat-o in cursa de la Pikes Peak, Jean-Philippe Dayraut. Francezul a facut niste demonstratii pe circuitul de teste la de Titu, pozele din galeria foto fiind sugestive, zic eu.
Si ca sa ne facem o idee despre cum merge Dacia Duster No Limit in conditii de cursa, s-o vedem la Pikes Peak, intr-un clip video oficial.
Apropo, acest Duster de 850 CP nu va fi de acum doar un show-car, de aratat pe la evenimente. Francezul a anuntat ca va concura la Pikes Peak si anul viitor, cand tinteste (iar) victoria. Acum are insa de partea sa experienta. Cred ca am mai spus, cursa de la Pikes Peak, pe langa faptul ca vine cu riscuri foarte mari, porneste de la o altitudine de 2.860 metri si se incheie pe un platou la inaltimea de 4.300 metri. Sunt foarte curios cati dintre cei 850 CP raman la altitudinea de sosire, cand motorul nu mai primeste atat de mult oxigen.
Imi place ca a avut timp sa regleze fanta de aer, dar ma mir ca mai exista asa ceva pe masina respectiva, m-as fi asteptat sa fie scos tot ce tine de confort.
Chiar nu ma intereseaza aceste proiecte
Superb video. Pacat ca nu avem si asa ceva de serie!!!
Da intradevar cred ca imaginea dacia s-ar imbunatati cu o asemenea prezenta dar la cum sant unii soferi sa mai fie pe piata un super car ( eventual low cost pe cat posibil )cred ca si-ar rupe multi gaturile intro astfel de masina mai ales pe drumurile noastre.
Aia nu e Dacia! Asa ca nu avem de ce sa laudam Dacia, ci doar inginerii care au realizat aceasta masina!
Bogdane nu prea am inteles….!!!!???? asta nu este dacia dar inginerii sant dacia sau ce??? PAI CE CONTEAZA BOGDANE ATATA TIMP CAT OAMENII ASTIA CONCEP ACEASTA MASINA PLUS UN MEGANE RS ALATURI DE NOUL LOGAN SAU NOUL CONCURENT PENTRU UP & COMPANY TOATE IN ACEIASI CASUTA DE LA TITU???!!!!
inca ceva calitatea de pe duster este buna altfel nu o alegeau altii::http://www.wall-street.ro/articol/Auto/110892/Nemtii-scot-in-2012-un-SUV-pe-platforma-Dacia-Duster-Vezi-foto-video.html
“Sunt foarte curios cati dintre cei 850 CP raman la altitudinea de sosire, cand motorul nu mai primeste atat de mult oxigen.”
Pe Lada Niva exista un sistem care comprima aerul si il injecteaza in admisie pentru a compensa deficitul de oxigen la altitudini foarte mari. Este o inventie ruseasca ce functioneaza cu brio pe masina aia. Cred ca toate masinile aliniate la startul acestei competitii au ceva de genu asta sub capota.
@Calator prin Europa, ideea mea a fost sa nu inducem oamenii in eroare si sa le spunem ca de fapt Dacia Duster nu are aproape nicio legatura cu modelul din articol si ca nu trebuie sa ia Dacia laude pentru motorul Nissan sau pentru alte chestii care nu-i apartin.
Da Bogdan acest duster are doar linia caroseriei de la dacia in rest este un nissan dar trebuie sa spunem ca Dusterul beneficiaza de motor si esp renault ;sistemul de transmisie de pe nissan asa ca apropierea modelului de serie de celelalte marci din cadrul concernului este mult mai mare de cat in fata acestui model de competitie .