Dacia Duster No Limit – Cu toti cei 850 CP in Romania!

Dupa ce a obtinut locul 3 la cea mai “nebuna” categorie a competitiei americane Pikes Peak, Dacia a adus in Romania bolidul de curse.

Dacia Duster No Limit, unul dintre cele mai puternice modele 4×4 de competitie a fost prezentat presei din Romania pe pista de teste a Centrului Tehnic de la Titu.

Asa cum v-am mai spus, Dacia Duster No Limit este o serioasa masina de competitii, dar n-are nimic in comun cu modelul de serie Duster, cu exceptia formei caroseriei, si aceasta modificata.

Dacia Duster No Limit art1 Dacia Duster No Limit   Cu toti cei 850 CP in Romania!

Motorul Dusterului No Limit este o versiune modificata a celui V6 de pe Nissan GT-R, “impins” de ingineri pana la 850 CP. Avand in vedere ca masina nu cantareste mai mult de 950 kg, va imaginati cam de ce-i in stare. Dacia spune ca Duster No Limit atinge 100 km/h in 3 secunde!

Dacia Duster No Limit art2 Dacia Duster No Limit   Cu toti cei 850 CP in Romania!

Masina a sosit in Romania cu tot cu cel care a pilotat-o in cursa de la Pikes Peak, Jean-Philippe Dayraut. Francezul a facut niste demonstratii pe circuitul de teste la de Titu, pozele din galeria foto fiind sugestive, zic eu.

Si ca sa ne facem o idee despre cum merge Dacia Duster No Limit in conditii de cursa, s-o vedem la Pikes Peak, intr-un clip video oficial.

Apropo, acest Duster de 850 CP nu va fi de acum doar un show-car, de aratat pe la evenimente. Francezul a anuntat ca va concura la Pikes Peak si anul viitor, cand tinteste (iar) victoria. Acum are insa de partea sa experienta. Cred ca am mai spus, cursa de la Pikes Peak, pe langa faptul ca vine cu riscuri foarte mari, porneste de la o altitudine de 2.860 metri si se incheie pe un platou la inaltimea de 4.300 metri. Sunt foarte curios cati dintre cei 850 CP raman la altitudinea de sosire, cand motorul nu mai primeste atat de mult oxigen.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.