Drive test – Renault Megane 1,5 dCi 110 EDC – Campionul economiei

Dupa ce am testat cel mai puternic si extrem Megane, si anume Megane RS, am trecut in extrema cealalta. Si am pus mana pe una dintre cele mai economice versiuni ale compactei frantuzesti.

Megane-ul 1,5 dCi cu 110 CP testat de mine mai are niste atuuri pentru a fi de dorit. Este echipat cu pachetul estetic Sport Edition si cu.. prima cutie cu dublu ambreiaj a francezilor. Daca nemtii o numesc pe-a lor DSG (Direct Shift Gearbox), Renault a numit-o EDC (Efficient Dual Clutch). Si da, este foarte eficienta, nu-i doar un cuvant intr-o denumire comerciala.

Drive test Renault Megane 15 dCi EDC art1 Drive test   Renault Megane 1,5 dCi 110 EDC   Campionul economiei

Renault Megane are deja niste ani (aproape 4) de cand a fost lansat, deci nu mai este chiar o noutate. Asa ca un pachet estetic e foarte indicat. Acest Sport Edition vine cu spoilere mai sportive, praguri si jenti care arata excelent. Plus negrul asta si nu va trece neobservat. Practic, acest Sport Edition este cel mai inalt nivel de echipare pentru Megane.

Propulsorul de 1,5 litri dCi produce 110 CP si sigur sunteti curiosi sum se misca cu aceasta cutie EDC. Raspunsul e simplu. Este o cutie foarte reusita. Schimbatorul are acelasi aspect ca si cel al enervantei cutii CVT, dar diferenta de comportament este uriasa. Asa cum ii spune si numele, cutia EDC este facuta in primul rand pentru eficienta, pentru consum. Treptele sunty schimbate foarte rapid, dart etajarea favorizeaza consumul.

Drive test Renault Megane 15 dCi EDC art2 Drive test   Renault Megane 1,5 dCi 110 EDC   Campionul economiei

Stiu ca vreti s-o compar cu DSG-ul Volkswagen. Cutia nemtilor este mai sportiva, putin mai hotarata in sensul asta, dealtfel este si montata pe aproape toata gama de propulsoare a nemtilor. EDC-ul francezilor mizeaza preponderent pe consum, dealtfel nici nu se ofera padele pentru schimbul treptelor de la volan, daca vrei un ritm sustinut poti schimba de la schimbator.

Acceleratia nu este chiar impresionanta, 11,7 secunde pana la 100 km/h, dar e suficient pentru depasiri fara emotii. Viteza maxima este de 190 km/h. Ambele valori de dinamica sunt in media clasei, nimic deosebit.

Drive test Renault Megane 15 dCi EDC art3 Drive test   Renault Megane 1,5 dCi 110 EDC   Campionul economiei

In schimb, consum este extraordinar de bun. Stiu ca dCi-ul de 1,5 litri consuma putin, dar acum chiar m-a impresionat. Oficial, consumul urban este de 5,1 litri/100 km, iar cel extraurban este de 3,7 litri/100 km. Si, in realitate, cam asa este. E adevarat ca eu n-am mers decat foarte putin la consum… Dar sa va dau un exemplu: la 150 km/h consumul instantaneu este de doar 6,4 litri/100 km.

Si n-ai cum sa nu ramai impresionant cand, dupa 250 km parcursi intr-un regim foarte alert, computerul de bord iti arata o autonomie de 600 km. La mers linistit, in limitele de viteza, autonomia sare de 1.000 km cu un plin (60 litri).

Drive test Renault Megane 15 dCi EDC art4 Drive test   Renault Megane 1,5 dCi 110 EDC   Campionul economiei

Sistemul de navigatie TomTom este absolut enervant, complet greoi si eu as renunta fara nici un regret la el pentru unul aftermarket. Il actionezi din telecomanda, foarte greu, telecomanda care trebuie intotdeauna luata in casa sau ascunsa pentru ca cineva ar putea crede ca e telefon. Asadar, daca vreti sa cumparati Megane sau Fluence, nu luati in calcul navigatia.

Masina costa 16.950 euro, dar daca nu tineti neaparat la cutia EDC, pretul este de 15.750 euro. Deci, 1.200 euro pentru cutia cu dublu ambreiaj. Eu zic ca merita, mai ales daca masina e folosita mult in oras.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.