Drive-test: BMW 118i – Sportiv urban

Am condus noul BMW Seria 1 si, din fericire, am avut ocazia sa vad la lucru nu un diesel, ci propulsorul de 1,6 litri, turbo, benzina. Il stim toti din gama Mini.

BMW a avut succes deplin cu prima generatie Seria 1, cand bavarezii au intrat, pentru prima data, in clasa compacta. Normal ca noul model ar trebuie sa fie si mai bun, cu atat mai mult cu cat se asteapta volume mari de la el. In conditiile in care, curand, asteptam un nou Audi A3, noul Seria 1 are ceva de lucru…

BMW 118i art1 Drive test: BMW 118i   Sportiv urban

La prima impresie, va amintiti, am spus ca ma cam dezamageste designul partii frontale, de fapt al farurilor. In realitate, masina arata destul de bine. Da, poate as fi vazut altfel partea frontala, dar amanuntul asta nu m-ar impiedica deloc sa cumpar masina. E adevarat ca, atunci cand spun asta, sunt puternic influentat si de modul in care merge noul Seria 1. Cu spatele chiar n-am nici o problema, arata foarte bine, poate putin cam cuminte.

BMW 118i art2 Drive test: BMW 118i   Sportiv urban

Prima generatie a fost criticata pentru spatiul redus, pe buna dreptate. Noul Seria 1 rezolvat problema asta, datorita aranjarii interiorului si dimensiunilor exterioare mai mari. Nu va inchipuiti, totusi, ca e vreun recordman in domeniu. Doar ca, la dimensiuni medii, nu te poti plange de spatiu nici pe bancheta din spate.

BMW 118i art3 Drive test: BMW 118i   Sportiv urban

Plansa de bord este, si va fi multi ani, unul din punctele forte. Sincer, nu prea ai ce sa-i reprosezi, fie ca e vorba de materiale, asamblari sau design. De fapt, este o versiune, la scara putin mai mica, a bordului noului Seria 3. Includem aici si display-ul generos de pe modelele superioare din gama, regasit cu aceleasi dimensiuni si pe Seria 1.

Eu am avut la test modelul 118i, dotat cu propulsorul de 1,6 litri, turbo. In versiunea sa maxima ajunge la peste 200 CP, dar pe BMW 118i puterea a fost “cenzurata” pana la 170 CP. Cred ca-i cea mai buna varianta de luat in calcul, la capitolul benzina, pentru ca-ti ofera un pachet foarte bun intre putere si consum.

BMW 118i art4 Drive test: BMW 118i   Sportiv urban

Pe o compacta a carei platforma striga sportivitate in orice reactie, tractiunea spate este de vis si n-o veti prea gasi la alte modele din segment. De-asta spun ca 170 CP sunt de preferat, tocmai pentru a te putea juca fara efort cu masina. De la ambreiaj, directie, frane si mai ales suspensii, BMW a gandit noul Seria 1 pentru a-ti da satisfactie cand conduci dinamic. Nu va ganditi, nu-i vreo bruta, se poate conduce lejer in orice mediu, dar daca esti pasionat vei observa si folosi faptul ca se apropie bine de tot de un hothatch. 7,4 secunde pana la 100 km/h nu suna deloc rau, nu?

Si, un lucru pe care BMW l-a gestionat foarte coerent, pe aproape toate modelele, nu doar pe Seria 1 consta in adaptabilitatea excelenta a masinii la ceea ce vrei de la ea in anumite momente. EcoPro, Normal, Sport, Sport+ sunt foarte bine delimitate si isi arata capacitatile foarte clar. De-asta poate avea mai multe personalitati.

BMW 118i art5 Drive test: BMW 118i   Sportiv urban

Am plecat in scrasnetul prelungit si infundat al pneurilor (de iarna) care cautau aderenta, dar am reusit si consum de 9 litri/100 km in modul Eco Pro, in Bucuresti. Chiar daca bavarezii spun ca, in mediul urban, consumul este de 7,5 litri/100 km, eu zic ca 9 e chiar bine pentru Bucuresti, in aglomeratie. Tot 9 l/100 km consuma si masina mea cu motor mai mic si cu vreo 60 CP lipsa..

In rest, va recomand un drive test cu un hatchback (care vreti voi) si apoi cu BMW Seria 1. O sa vedeti cat de distractiv este cu tractiune spate pe o masina foarte usor controlabila si adaptabila.

BMW 118i art7 Drive test: BMW 118i   Sportiv urban

Am uitat sa va spun ca modelul de test este echipat cu cam tot ce are BMW in materie de BMW Live, referindu-ma, in special la partea de internet. E nebunie totala: iti trebuie un iPhone Drive test: BMW 118i   Sportiv urban cu abonament de date si apoi…:

- ai acces la Facebook si Twitter
– poti cauta prognoza vremii pentru ce zona vrei
– poti cauta poze cu obiective turistice din ce zona vrei, poti citi despre ele si, cu doua click-uri, transferi locatia ca destinatie pentru sistemul de navigatie.
– ai la dispozitie serviciile Street View si Panoramio.

Si multe altele. Impecabil, iti poti planifica vacanta doar cu ce-ti ofera sistemul asta!

BMW 118i art6 Drive test: BMW 118i   Sportiv urban

In ceea ce priveste pretul, noul BMW Seria 1 mentine standardul marcii, adica il alegi doar daca renunti la un hothatch “normal” si mai pui cateva mii de euro. 118i pleaca de la 28.o24 euro (TVA inclus) si este cu cam 2.800 euro mai ieftin decat 120d. Insa, daca vrei sportivitate in modul clasic, adica sa simti un motor pe benzina care suna si bine, poti renunta la cei 14 CP in plus ai dieselului. Cu taxe si pretul motorinei care a luat-o in sus, avantajul consumului nu mai este chiar atat de mare.

Si daca tot dai 28.000 euro pe o masina, poti sa rotunjesti pana la 30.000 alegand unul din pachetele Sport Line si Urban Line. Acestea inseamna un grad mult mai mare de personalizare decat v-ati imagina, inclusiv detalii de caroserie cu design specific (oglinzi, spoiler, etc). Trebuie doar sa ai rabdare sa studiezi pe ce dai banii.

PS: Nu uita sa impusti un Duster!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.