Masinile pentru care nu trebuie permis

Sigur le-ati vazut prin trafic. Sunt niste mini-masini, huruie deloc placut si sunt sanse ca la volan sa fie un tanar de 16 ani fara prea multe idei despre circulatia pe drumurile publice.

Sunt disponibile si in Romania, de multi ani. Din fericire, romanii sunt prea orgoliosi pentru a fi vazuti la volanul unor asemenea masinute, asa ca vanzarile nu cred ca depasesc cateva zeci de unitati pe an. Dar chiar si asa, cat de sigure sunt aceste masini, atat in sine, cat si cu soferii fara experienta la volan?

Aixam City Masinile pentru care nu trebuie permis

Sincer, eu nu inteleg conceptul unor asemenea masini. Au 4 roti, au motor mic, dar circula printre toate celelalte masini, fara ca soferul sa aiba nevoie de varsta de 18 ani si fara sa aiba permis de conducere. Si asta pentru ca sunt considerate un fel de mopede, au motoare de maxim 500 cmc, putere de circa 5 CP si viteza maxima de 45 km/h.

Eh, toate ingredientele astea pot duce la niste accidente de toata frumusetea. Ce stie si cat discernamant are un pusti de 16 ani pentru a fi la volanul unei masini, fie ea si atat de mica, cand el a dat doar un test de legislatie rutiera? Poate lovi pietoni, pentru ca n-are experienta la volan? Poate! Poate muri rapid in masina lui de 350 kg, pentru ca un nebun intr-un SUV il spulbera intr-o intersectie? Sigur ca poate!

Aixam City interior Masinile pentru care nu trebuie permis

Prin decembrie am vazut un tip la volanul unui Aixam (cred ca-i cea mai raspandita masina de genul asta la noi), care a crosetat un camion cu multe tone. Pe masina scria ceva de genul “Ideala atunci cand ai permisul suspendat“. Frumos…

Nu sunt de acord cu asa ceva. Tot ce are 4 roti si motor trebuie condus dupa 18 ani, cu permis de conducere. Si-asa avem soferii pe care-i avem… Pana la urma, masinile astea nu-s mai mari decat un Smart, iar Smart-ul se conduce cu permis.

Cum spuneam, din fericire masinutele nu-s deloc ieftine (cam 10.000 euro, noi ?!?!), iar romanii au orgoliul cat casa inchiriata in care stau, asa ca sunt destul de rare.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.