Geneva 2012 – Volkswagen Polo BlueGT – Performante sport si consum mic

Volkswagen a avut doua premiere importante pentru Geneva. Ma refer la VW Cross Coupe, despre care am discutat si subiectul acestui articol, VW Polo BlueGT.

Cu acest model nemtii incearca sa ne convinga de faptul ca un model poate fi si sportiv (GT), dar si economic (Blue) in acelasi timp. VW Polo BlueGT asta vrea sa faca. Sa asigure performante sportive cand i se cere si sa fie la fel de economic ca un model foarte economic, atunci cand e cazul.

VW Polo BlueGT art1 Geneva 2012   Volkswagen Polo BlueGT   Performante sport si consum mic

Sa vedem cu ce se lauda. Totul tine de motorul de 1,4 litri TSI, care livreaza 140 CP. Nimic nou pana aici. Insa economia vine din faptul ca propulsorul a fost modificat (destul de mult) in asa fel incat sa dezactiveze 2 cilindri, atunci cand nu e nevoie de putere mare (mers constant, acceleratii blande).

Este primul motor de acest gen, care-si poate dezactiva doi cilindri, montat pe un Volkswagen. Normal, avantajele se vad cel mai bine cand nu se abuzeaza de toti cei 140 CP. Asa cum stim (si am si verificat) nu e nevoie de putere mare pentru a rula cu viteza constanta, chiar si la un ritm ridicat.

VW Polo BlueGT art2 Geneva 2012   Volkswagen Polo BlueGT   Performante sport si consum mic

VW spune ca, la 50 km/h, treapta a 3-a sau a 4-a, consumul scade cu pana la un litru/100 km datorita acestui sistem de dezactivare. Chiar si la 70 km/h, in treapta a 5-a, reducerea ajunge la 0,7 litri/100 km, comparativ cu un 1,4 TSI fara acest sistem de deazctivare a cilindrilor.

Cilindrii 2 si 3 pot fi dezactivati la turatii ale motorului intre 1.500 si 4.000 rpm, activarea acestora putand fi facuta instant, imperceptibil pentru sofer.

VW Polo BlueGT art3 Geneva 2012   Volkswagen Polo BlueGT   Performante sport si consum mic

VW Polo BlueGT ofera performante dinamice foarte bune pentru clasa sa. 0 – 100 km/h in 7,9 secunde si 210 km/h viteza maxima. Consumul mediu oficial este de 4,7 litri/100 km, ba chiar 4,5 litri/100 km daca se opteaza pentru cutia DSG cu 7 trepte.

Nemtii spun ca VW Polo BlueGT va fi pe piata din aceasta vara si va umple golul dintre Polo 1,2 TSI (105 CP) si P0lo GTI (180 CP).

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.