Drive test: Chevrolet Malibu – Seniorul gamei

Malibu este un oras american celebru in primul rand pentru plaja sa. Cei de peste Ocean asociaza insa acest nume si cu Chevrolet, in a carui gama acesta se gaseste din anii ’60, inițial ca versiune de echipare pentru Chevelle, apoi ca model de sine-statator.

Desi fabricația modelelor Malibu a fost intrerupta pentru cațiva ani in anii ’80-’90, cronologic vorbind, anul acesta a marcat debutul celei de-a opta generații a acestui model. Dar mai important de atat este faptul ca, incepand cu acest model, disponibilitatea sa nu se va limita la America de Nord, Malibu urmand a deveni un nume global, prezent pe toate piețele importante, fie ca vorbim de cele deja mature sau de cele in plina evoluție.

Chevrolet Malibu art11 Drive test: Chevrolet Malibu – Seniorul gamei

De altfel, intenția de a cuceri lumea a fost anunțata chiar de faptul ca noua generație a debutat la Salonul Auto de la Shanghai, si nu in America, cum poate ar fi fost de asteptat.

In Romania, Malibu inlocuieste in gama Chevrolet Epica, un automobil spațios, confortabil si fiabil, dar dezavantajat de un design mult prea modest pentru a iesi in vreun fel in evidența.

Chevrolet Malibu art22 Drive test: Chevrolet Malibu – Seniorul gamei

Malibu rezolva in mod inspirat aceasta problema. Caroseria clasica, in trei volume, gazduieste elemente specifice actualului limbaj stilistic al marcii, dar fara exagerari care ar putea indeparta clientela matura, vizata de automobil. Dar asta nu inseamna ca un pasionat nu va gasi motive de satisfacție: in timp ce partea frontala interpreteaza corect elemente de design actuale, spatele trimite necondiționat cu gandul la Camaro prin intermediul stopurilor duble.

Nici habitaclul nu trece chiar neobservat, remarcandu-se alveolele ceasurilor de bord, importate de la acelasi Camaro. In rest, formele sunt moderne, dar fara a iesi cu adevarat in evidența. Comenzile de pe consola centrala sunt aglomerate, dar destul de logic plasate. Versiunea condusa de noi dispunea de un display tactil cu diagonala de 7 inci, cu ajutorul caruia se puteau consulta multe din funcțiile automobilului.

Chevrolet Malibu art33 Drive test: Chevrolet Malibu – Seniorul gamei

Desi nu sunt foarte pretențioase, materialele sunt bine alese – putem spune ca Chevrolet a reusit sa țina costurile sub control fara vreun compromis evident la nivelul atmosferei interioare. Un plus la acest capitol este adus de lumina bleu ambientala integrata in elementele decorative ale planei de bord, detaliu pe care l-am putut observa si la actuala generație a lui Cadillac CTS.

Din punct de vedere al dimensiunilor, Malibu este un automobil de clasa medie superioara (lungimea masoara 4865 mm iar ampatamentul 2737 mm) ceea ce se traduce atat printr-un spațiu convingator pentru ocupanții habitaclului, cat si printr-un volum excelent al portbagajului: 545 litri.

Chevrolet Malibu art55 Drive test: Chevrolet Malibu – Seniorul gamei

Spre deosebire de modelul pe care il inlocuieste (Epica), Malibu este bazat pe ce-a de-a doua generație a plartformei tehnice „Epsilon”, care a debutat in 2008 pe Opel Insignia. Pe drumurile virajate am putut remarca un ruliu moderat, datorat in special masei proprii relativ ridicate, de circa 1,6 tone. Suspensia este insa optim setata, dispunand de capacitați sporite de absorție a denivelarilor, ceea ce pastreaza confortul la un nivel superior – in fapt exact ce asteptam de la un astfel de model, in ciuda pretențioasei inrudiri cu Camaro.

Motorizarea testata a fost un diesel de 2,0 litri si 160 CP, de altfel singura disponibila in Romania. Datorita antifonarii reusite a habitaclului, zgomotul motorului nu ajunge decat discret la urechile ocupanților. Dieselul dispune de suficiente resurse pentru o utilizare lipsita de griji dar, evident, nu emite pretenții de sportivitate.

Chevrolet Malibu art44 Drive test: Chevrolet Malibu – Seniorul gamei

Cum bine ii sade unei berline mari, am ales pentru testul nostru combinația cu o transmisie automata cu sase trepte (disponibila in Romania la un preț suplimentar pentru 1900 euro in plus, numai pentru versiunea superioara LTZ), care schimba prompt, dar lin treptele de viteza. Este adevarat, desi acesta alegere conserva prestațiile dinamice, isi cere tributul la capitolul consum, care in cazul valorii mixte cere aproape un litru in plus la fiecare o suta de kilometri. Cutia ofera si posibilitatea indexarii manuale, insa comanda in acest caz este plasata pe levier, fiind atat de greu de accesat incat nu merita efortul.

In Romania, versiunea LT+, din start foarte bine dotata, costa 25.300 euro cu TVA, ceea ce plaseaza Malibu printre cele mai bune oferte din segment. Dar poate mai important de atat este ca vorbim, poate pentru prima data de cand Chevrolet s-a relansat in Europa, de un model care inglobeaza cu adevarat acel spirit specific marcii americane.

Autor: Dan Scarlat

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.