Drive-test: Renault Megane 1.6 dCi GT Line – Surpriza diesel

Cel mai nou turbodiesel de la Renault mi-a oferit o surpriza foarte placuta, e adevarat, si din cauza pachetului cu care vine. L-am testat pe Megane GT Line, Colectia 2012, cum ii spun francezii.

De multi ani, cand vorbim despre Renault Clio si Megane, cel mai popular motor diesel este cel de 1,5 litri dCi. Il stim foarte bine si de pe o multime de alte modele, inclusiv Dacia Logan. Este un motor reusit, cu un consum excelent, dar limitat la 110 CP. Si se simtea nevoia de altceva, un motor care sa umple golul intre 1,5 dCi si motorul mai mare, de 2.0 litri dCi, disponibil insa in clasele superioare. Practic, acest 1,6 dCi inlocuieste vechiul 1.9 dCi.

Drive test Renault Megane 16 dCi GT Line art1 Drive test: Renault Megane 1.6 dCi GT Line   Surpriza diesel

Eu am testat cel mai nou turbodiesel Renault pe Megane facelift, ale carui modificari nu sunt mari, dar asigura elementul de noutate pe care-l astepti de la un model revizuit. Faruri modificate, spoiler cu lumini de zi integrate, ceasuri de bord cu gradatie usor schimbata, cateva cosmetizari interioare si… cam atat.

Renault ofera acest nou motor in combinatie cu sasiul GT Line, care-i un fel de RS pentru cei care n-au bani de asa ceva. In sensul ca RenaultSport s-a jucat putin cu suspensiile, directia si a pus acolo niste scaune cu sustinere laterala si delicios de joase. Stim deja ca RenaultSport stie sa seteze o masina sport, ca urmare Megane GT Line stie sa nu-ti insele asteptarile cand ceri ceva mai mult de la el.

Drive test Renault Megane 16 dCi GT Line art2 Drive test: Renault Megane 1.6 dCi GT Line   Surpriza diesel

Motorul are 1,6 litri, dar produce 130 CP, exploatati printr-o cutie manuala, cu 6 trepte, fara o precizie exemplara, dar bine etajata. O fi avand el doar 100 cmc in plus fata de cel de 1,5 litri, dar se simte cu totul altfel. Mult mai rafinat, mai silentios, e o placere sa te joci cu el, mai ales ca te ajuta si caracterul dinamic al masinii. La depasiri este foarte reconfortant sa stii ca te poti baza pe el in cam orice fel de situatie. De fapt, a fost cam greu sa ma abtin sa nu merg intr-un ritm sa-i zicem dinamic, pentru ca raspunde foarte bine.

Drive test Renault Megane 16 dCi GT Line art5 Drive test: Renault Megane 1.6 dCi GT Line   Surpriza diesel

Asadar, n-as putea sa va spun acum cat de economic este in realitate. Renault da un consum mediu de doar 4,0 litri/100 km. Ce pot eu sa spun este ca n-are cum sa nu te impresioneze cand, dupa circa 150 km parcursi nu prea economic, computerul de bord iti arata o autonomie de 1.050 km. Apoi, dupa alti 400 km parcursi destul de tare, cu turometrul vazand deseori 4.000 rpm, computerul de bord imi arata un consum mediu de 5,3 litri/100 km. Consider cifrele excelente.

Nici cifrele performantelor dinamice nu suna rau, 0 – 100 km/h in 9,8 secunde si 200 km/h viteza maxima.

Partea mai putin frumoasa e.. pretul. Megane 1.6 dCi Energy GT Line are un pret de pornire de 21.700 euro. E o suma, deloc mica, dar salvata oarecum de sasiul sport si motorul care-ti satisface anumite ambitii sportive. Cu acelasi sasiu mai e disponibila o motorizare, cea pe benzina de 1,4 litri TCe si 130 CP. Costa 18.900 euro, ofera aceleasi performante dinamice, dar senzatiile sunt clar de partea diesel-ului, evident si mult mai economic.

Drive test Renault Megane 16 dCi GT Line art4 Drive test: Renault Megane 1.6 dCi GT Line   Surpriza diesel

Merita aproape 22.000 euro? Din pacate pentru Renault, nu. E o masina buna, este bine echipata, este sportiva, diesel-ul de 1,6 litri nu-ti va da motive de frustrare la capitolul performante. Dar e un Renault, care-si va pierde rapid din valoare dupa cumparare, in ciuda diesel-ului si al sasiului sport. In plus, concurentii mai bine cotati sunt tot pe acolo cu preturile, la motorizari similare. De exemplu, Opel Astra cu motor de 2 litri si 165 CP (!) incepe de pe la 18.000 euro. La motorizare similara, 1,7 DTS cu 130 CP, Astra este cu aproape 4.000 mai ieftin decat Megane.

Problema cu pretul tine in mare parte de faptul ca Renault ofera motorul asta doar cu echiparea GT Line. Daca l-ar oferi pe la nivelurile de inceput ale gamei si ar scadea pretul cu cateva mii bune de euro, atunci ar fi demn de pus pe lista.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.