BMW 114d si 114i – Cele mai accesibile modele BMW

In cazul primei generatii BMW Seria 1, nemtii au mentinut gama de motorizari de baza la acelasi nivel cu cele existente pe modelul mai mare, Seria 3. Insa, la o doua generatie, au operat un downgrade la acest capitol, pentru a reduce pretul modelelor de intrare in gama.

Pana anul trecut, n-ati auzit de BMW 114d si 114i si chiar si acum daca le vedeti inscriptia s-ar putea sa va dea cu virgula. Ele desemneaza cele mai accesibile modele BMW actuale si, in cazul lui 114d, primul BMW dupa ceva timp care ofera sub 100 CP. Avantajele tin exclusiv de pret si consum.

BMW 114d BMW 114d si 114i   Cele mai accesibile modele BMW

Sa le luam pe rand:

BMW 114d este echipat cu un motor turbodiesel de 1,6 litri, care produce 95 CP si 235 Nm. Performantele dinamice nu sunt la nivelul la care am fost obisnuiti de marca germana, dar BMW 114d este un model de baza al gamei, care tinteste alt gen de clienti. Masina ajunge la 100 km/h in 12,2 secunde si are un consum mediu oficial de doar 4,1 litri/100 km (3,7 litri/100 km extraurban). Reuseste sa “taie” cateva sute de grame comparativ cu urmatorul model (BMW 116d – 116 CP), dar si ceva din pret. 114d costa, in versiunea cu 3 usi, 23.932 euro, fiind cu circa 1.200 euro mai ieftin decat 116d.

BMW BMW 114d si 114i   Cele mai accesibile modele BMW

BMW 114i vine cu 102 CP si 180 Nm dintr-un motor de 1,6 litri. Sta putin mai bine decat 114d la performantele dinamice: 0 – 100 km/h in 11,2 secunde si 195 km/h viteza maxima. Consumul mediu declarat este de 5,5 litri/100 km. Pretul versiunii in 3 usi este de 22.630 euro, cu aproximativ 2.200 euro mai putin decat cel al lui BMW 116i (136 CP).

Consumurile celor doua modele nu reprezinta recorduri in cadrul gamei, pentru ca BMW ofera modele EfficientDynamics Edition, care sunt lucrate special pentru asa ceva: BMW 116d EfficientDynamics Edition (3,8 litri/100 km) si – in ceea ce priveste benzina, noul BMW 320i EDE cu 170 CP si consum mediu de 5,3 litri/100 km.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.