Fiabilitatea motoarelor germane – un mit?

Un studiu interesant efectuat de organismul britanic “Warranty Direct” releva faptul ca, in ciuda unei legende care pare unanim acceptata, nemtii nu produc cele mai fiabile motoare de automobile.

Astfel, dintr-un total de 36 de marci luate in calcul, Audi, BMW si Volkswagen s-au clasat in ultimele zece. Studiul a scos in evidenta posibilitatea ca motoarele sa aiba o problema de fiabilitate, pe baza experientei utilizatorilor. Problemele la motor sunt in general cele mai paguboase din punct de vedere al costurilor implicate, atunci cand intervin la un automobil care a iesit din garantie. O imagine clara asupra riscurilor implicate poate veni in ajutorul celor interesati de achizitia unui model second-hand.

Audi TDI Fiabilitatea motoarelor germane – un mit?

Astfel, in topul “Warranty Direct”, pe primul loc se afla marca Honda, in cazul careia s-a inregistrat un motor cu probleme la 344, reprezentand o rata de “esec” de 0,29%, in timp ce locul doi a fost luat de Toyota, cu un motor “buclucas” la 171 (0,58%). Nemtii isi salveaza totusi onoarea prinzand cea de-a treia pozitie a podiumului cu ajutorul lui Mercedes-Benz, care a avut probleme in unul din 119 cazuri (0,84%). Urmatoarele doua locuri le apartin lui Volvo (1 din 111, 0,9%) si Jaguar (1 din 103, 0,98%).

Iata topul marcilor cu cele mai fiabile motoare:

Top 10 fiabilitate Fiabilitatea motoarelor germane – un mit?

Mai interesant este insa celalat capat al scalei, format din ultimii cinci constructori. Acestia sunt Vauxhall (Opel in restul Europei, cu 1 din 41, 2,46%), Saab (1 din 40, 2,49%), Mini (1 din 40, 2,51%), Audi (1 din 27, 3,71%) și MG Rover (1 din 13, 7,88%). Audi este cea mai mare surpriza a acestui top, penultimul loc fiind cu atat mai rusinos cu cat vorbim de un constructor premium, cu pretentii pe masura.

Iata si topul marcilor cu cele mai putin fiabile motoare:

Top 10 fiabilitate bottom Fiabilitatea motoarelor germane – un mit?

Rezultatele “Warranty Direct” se bazeaza pe problemele raportate chiar de utilizatori si, in cazul in care studii similare efectuate in alte tari vor confirma rezultatele, mitul masinii germane perfecte se va clatina. Din pacate in Romania nu avem niciun organism independent care sa faca acest lucru.

Din experienta voastra, credeti ca studiul englezilor este corect?

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.