Ford Atlas Concept – O idee despre noul Ford F150

Ford F-150 este nu numai cel mai vandut truck american, dar ani la rand a fost pur si simplu cel mai bine vandut model din Statele Unite, indiferent ca ne referim la camionete, SUV-uri sau turisme. Conceptul Atlas ne indica designul generatiei viitoare, inspirat de modelel superioare F-250 si F-350.

De parca n-ar fi suficient de masiv, tocmai potrivit pentru a baga spaima în orice crash test dummy de la testele de impact cu pietonii, Ford a si desenat Atlas într-un mod destul de agresiv. Partea frontala arata robotic, de parca constructorul ar tinti o colaborare cu producatorii lui Tranformers. Destul de “hi-tech” arata si plafonul pe doua niveluri sau spatele cu stopuri duble.

FordAtlasConcep art1 Ford Atlas Concept   O idee despre noul Ford F150

Concret, designul lui Atlas pare gandit în primul rand pentru a gadila orgoliul soferului sau – si recunosc, daca as trai în SUA, mie mi-ar fi foarte greu sa-mi conving ratiunea ca e inutil, ineficient si arogant.

Interiorul are forme destul de cuminti, de masina de serie, dar designerii au “scapat” si materiale si elemente mai neobisnuite, precum si inutil de multe “luminite” (pana si bena e inundata de lumina albastra ce pare un lait-motiv al acestui automobil). Observ si volanul tesit în partea superioara, o abordare diferita de cea asa-zis sportiva care cere acelasi tratament la baza sa.

FordAtlasConcept art3 Ford Atlas Concept   O idee despre noul Ford F150

Atlas se vrea foarte polivalent, dinspunand de tot felul de spatii istete de depozitare ascunse atat în habitaclu cat si în zona benei. Inginerii l-au mai echipat cu un sistem de camere ce pot asigura o vizibilitate de 360 de grade si cu tot felul de alte gadgeturi la moda.

Despre motorizare aflam ca sub capota se gaseste un “EcoBoost” de generatie noua, cu injectie directa de benzina si turbo, plus un sistem start/stop, rezultand o economie de combustibil de pana la 20%. Alte cifre n-avem (cilindree, configuratie, consum) asa ca trebuie sa-i credem pe americani pe cuvant.

FordAtlasConcept art4 Ford Atlas Concept   O idee despre noul Ford F150

O atentie speciala merita jantele, care au geometrie variabila! Stiti solutia grilei de radiator “activa” (de altfel prezenta si aici), care în functie de nevoi fie lasa aerul sa treaca, fie “se închide” îmbunatatind coeficientul aerodinamic? Ei bine, Ford a adaptat conceptul si la designul jantelor, care pot lasa aerul sa raceasca discurile, probabil în cazul unui parcurs virajat, de munte, sau pot lua o forma mai aerodinamica la viteze de croaziera pe autostrada. Daca înca mai aveti nelamuriri, pozele sunt destul de explicite.

FordAtlasConcept art2 Ford Atlas Concept   O idee despre noul Ford F150

Conceptul e interesant iar constructorul spune ca toata aceasta aerodinamica activa poate castiga pana la doua mile la fiecare galon de combustibil consumat. Pe limba noastra, asta inseamna ca în loc de 10 l/100 km (echivalentul a 23,5 mpg), Atlas, va consuma 9,2 l/100 km. Atentie însa, e doar un exemplu cu cifre scoase din burta, caci, dupa cum am spus, Ford nu a comunicat informatii concrete despre consum.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.