OFICIAL: LaFerrari – Concorde de sosea

Il stiti, il asteptam toti. Surpriza totala, se numeste LaFerrari. In engleza, asta ar fi The Ferrari, in romana Ferrari-UL. Adica masina suprema, sublima, care reprezinta tot ce poate da Ferrari la acest moment in materie de performanta.

Numele LaFerrari denota si o usoara aroganta din partea constructorului italian. Ceva gen “masina asta arata cine suntem, de fapt, si ar fi bine sa ne credeti pe cuvant“. Imi place, au toate motivele sa fie mandri de ceea ce au facut, la cum suna fisa tehnica a noului LaFerrari, as zice ca discutam despre cea mai avansata masina de strada, din punct de vedere tehnologic.

LaFerrari art1 OFICIAL: LaFerrari   Concorde de sosea

LaFerrari arata incredibil de bine si impune respect. E intradevar altceva fata de tot ce a facut Ferrari pana acum, chiar daca ne gandim la modele experimentale, doar de circuit, cum este Ferrari FXX. La Ferrari este o masina de strada, dar cred ca poate rezerva niste suprize majore si pe circuit. Structura e din competitii, vedeti cum motorul apare dupa ce ridici cam toata partea din spate a caroseriei.

LaFerrari art3 OFICIAL: LaFerrari   Concorde de sosea

Forma e dictata in primul rand de cerintele de aerodinamica, dar italienii i-au dat si un aspect care te lasa fara cuvinte, priviti doar cum arata portierele ridicate si ganditi-va daca ati mai vazut vreodata unele la fel. LaFerrari utilizeaza sisteme active de aerodinamica. Nu pare, atunci cand privesti masina, dar atat la partea din fata, cat si la cea din spate exista elemente mobile, declansate automat de sistemele electronice ale masinii.

LaFerrari art2 OFICIAL: LaFerrari   Concorde de sosea

Interiorul lui LaFerrari seamana cu postul de conducere al unei masini de curse, rafinat usor, insa ideea ramane. Este minimalist, cu multe comenzi concentrate pe volan, unul care seamana mult cu cel al masinilor din Formula 1. Dealtfel si pozitia la volan este foarte apropiata de cea a unui monopost. Scaunele sunt fixe si se adapteaza pentru fiecare sofer in parte, iar volanul si pedalierul sunt reglabile.

Sasiul este construit din 4 tipuri de fibra de carbon, procesul de productie fiind acelasi ca in cazul masinilor Ferrari din Formula 1. N-are rost sa va mai spun de distributia atent studiata a maselor pe punti si alte detalii de genul asta…

Sistemul de propulsie este unul hibrid, HY-KERS. Principal este motorul clasic, Un V12 de 6,3 litri si 800 CP. De fapt, e clasic doar ca principiu, pentru ca tehnologic este cel mai avansat motor pe benzina pe care-l poate oferi Ferrari la acest moment. Se tureaza pana la 9.250 rpm si produce 700 Nm.

LaFerrari art4 OFICIAL: LaFerrari   Concorde de sosea

Acesta este ajutat de doua motoare electrice, care vin cu un plus de 163 CP, ceea ce face puterea maxima oferita de LaFerrari sa fie de 963 CP, cuplul maxim fiind peste 900 Nm. Unul dintre aceste doua motoare constribuie la propulsie, iar celalalt alimenteaza sistemele auxiliare. Bateriile lor cantaresc doar 60 kg si se incarca la franare si din surplusul de cuplu motor produs de propulsorul V12.

Cutia de viteze este una cu dublu-ambreiaj si 7 trepte, cea mai rapida produsa vreodata de Ferrari pentru o masina de strada.

Performantele lui LaFerrari nu sunt date deocamdata chiar la virgula, dar suna cam asa: 0 – 100 km/h in sub 3 secunde, 0-200 km/h in mai putin de 7 secunde, iar 0-300 km/h in exact 15 secunde. Viteza maxima este de peste 350 km/h.

LaFerrari art5 OFICIAL: LaFerrari   Concorde de sosea

LaFerrari va fi produs in exact 499 exemplare, iar despre pret nu se stie nimic deocamdata. Insa e clar ca-i unul cu 7 cifre. Oricum nu conteaza, la genul asta de masini, Ferrari are o clientela deja stabilita, doar colectionari pasionati de marca italiana.

Ce-as mai putea spune? Poate faptul ca aceasta editie a Salonului Auto de la Geneva este dominata de LaFerrari. Italienii vin cu acest gen de performanta pentru strada o data la cam 10 ani. Dar tot acum, la Geneva, a debutat si o alta raritate superba, McLaren P1. Va fi chiar putin mai rar decat LaFerrari, dar italienii au avut grija ca bolidul lor sa fie peste McLaren P1 la toate capitolele.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.