Noul Peugeot 308 – primele informatii si imagini oficiale

Peugeot a prezentat noul 308, un model destul de diferit in comparatie cu inaintasul sau. Si asta cu toate ca francezii au pastrat vechiul nume, renuntand la a “creste” pana la 309, asa cum s-a intamplat cu ultimele trei generatii (poate si pentru ca predecesorul lui 306 s-a numit 309?).

Noul 308 se aliniaza actualei imagini de marca a lui Peugeot, dar cu detalii care par, din primele imagini oficial, ca se omogenizeaza mai elegant decat in cazului mai micului 209.

Apoi, dimensiunile exterioare s-au modificat, dar nu evoluand pe toate directiile, asa cum se obisnuieste în cazul schimbării de generație. Noul 308 are o lungime de 4,25 m si o inaltime de 1,46 m, ceea ce-l face sa fie mai scurt si mai scund decat ascendentul sau.

noul Peugeot 308 art1 Noul Peugeot 308 – primele informatii si imagini oficialeLa inceputul anilor 2000, a existat un trend in cazul hatchback-urilor de clasa compacta, de a prelua din caracteristicile specifice monovolumelor pentru o utilitate sporita. Astfel au aparut modele cu caroserie pseudo-monovolumica si inaltime de circa 1,5 m, cum ar fi Honda Civic (a sasea generatie), Fiat Stilo sau Peugeot 307. In cazul lui Peugeot, trendul s-a pastrat si la vechiul 308, insa iata ca astazi francezii aleg sa se intoarca la o silueta mai clasica de hatchback.

Peugeot promite insa ca aceasta “involutie” nu se reflecta insa in mod negativ asupra aspectelor practice. Datorita reconfigurarii unor elemente contructive, se pare ca spatiul interior este chiar mai mare, in timp ce volumul portbagajului a crescut de la 350 la 470 de litri.

noul Peugeot 308 21 Noul Peugeot 308 – primele informatii si imagini oficiale

In plus, inginerii francezi au reusit sa “usureze” automobilul cu circa 140 kg, ceea ce va avea o influenta directa atat asupra performantelor (necomunicate inca), cat si a consumului de combustibil (cea mai economica versiune va avea emisii de CO2 mai mici de 85 g/km).

noul Peugeot 308 61 Noul Peugeot 308 – primele informatii si imagini oficiale

Habitaclul preia ideea “i-cockpit” de la 208, remarcandu-se prin dispunerea neobisnuita a tablului de bord, deasupra volanului de dimensiuni foarte mici, ceea ce necesita o oarecare perioada de obisnuinta. Si o alta “ciudatenie” consta in faptul ca acul turometrului merge invers fata de cum suntem obisnuiti.

Cel mai probabil, lansarea comerciala va avea loc in aceasta toamna, la scurt timp dupa premiera din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

 

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.