OFICIAL: Noul BMW X5 – Galerie foto si informatii complete

Dupa doua generatii produse pe parcursul a 14 ani si peste 1,3 milioane de unitati vandute in tot acest timp, a venit timpul pentru un nou model. A treia generatie BMW X5 a fost prezentata oficial astazi si arata foarte bine.

Previzibil, noul BMW X5 preia ideea partii frontale a Seriei 3, adica farurile unite de grila, dar intr-un mod bine adaptat la dimensiunile masinii. Stopurile urmeaza ideea celor de la modelul X3, iar linia laterala este cam aceeasi la nivelul profilului, dar liniile inserate de bavarezi o fac sa arate mult mai sportiv. Detaliile fac insa diferenta, asa ca noul BMW X5 arata impozant, masiv, dar si cu o puternica tusa dinamica. In acest segment nu sunt permise revolutiile, dar bavarezii stiu sa aduca noutate pastrand rigorile clasei.

noul BMW X5 71 OFICIAL: Noul BMW X5   Galerie foto si informatii complete

De asemenea, chiar daca sunt concurenti in segmentul SUV-urilor mari, premium, diferenta dintre BMW X5 si Mercedes ML este acum si mai mare. Linii total opuse, clienti diferiti, nu prea se mai calca deloc pe… roti.

Interiorul noii generatii X5 aduce un plus de lux si simplitatea eleganta a plansei de bord se pasteaza, chiar daca au aparut o multime de suprafete care se imbina pasional, ca sa zic asa. Nemtii spun ca materialele sunt mai bune, dar si spatiul este mai mare. BMW X5 poate fi comandat si cu un al treilea rand de scaune, ce pot fi pliate in podeaua portbagajului. Nu sunt unele full-size, BMW spune ca in ele se pot simti confortabil doar persoanele de maxim 1,5 metri. Exact, copiii.

noul BMW X5 211 OFICIAL: Noul BMW X5   Galerie foto si informatii complete

Si pentru ca se merge mult pe personalizare, BMW vine cu o oferta deosebita pentru noul X5. Acesta poate fi comandat, pe langa versiunea standard, cu doua pachete ample de personalizare, carora nemtii le spun, sugestiv “design worlds”: Design Pure Experience si Design Pure Excellence. Acestea includ modificari specifice de design exterior si interior si pot fi combinate cu M Sport Package, cea mai sportiva setare tehnica a noului BMW X5.

Motorizari mai puternice si mai economice

La debutul pe piata, in luna noiembrie a acestui an, noul BMW X5 va fi oferit cu 3 propulsoare, unul pe benzina si doua diesel.

Cea mai puternica versiune, BMW X5 xDrive50i, are sub capota motorul V8, turbo, de 4,4 litri, care produce acum 450 CP si asigura sprintul 0 -100 km/h in 5 secunde, in conditiile unui consum mediu oficial de 10,4 litri/100 km.

Mai jos in gama gasim modelul BMW X5 xDrive30d, cu 258 CP si consum mediu de 6,2 litri/100 km. Si acesta ofera un nivel foarte bun al acceleratiei, doar 6,9 secunde pana la 100 km/h.

noul BMW X5 171 OFICIAL: Noul BMW X5   Galerie foto si informatii complete

Cireasa de pe tort este insa, la nivelul motorizarilor diesel, modelul X5 M50d, cu al sau 6 in linie, de 3 litri, triturbo si 381 CP. Doar 5,3 secunde pana la primii 100 km/h si consum mediu de 6,7 litri/100 km.

Incepand cu luna decembrie, vor aparea in gama si modelele X5 xDrive40d (313 CP), X5 xDrive35i (306 CP), X5 xDrive25d (218 CP) si X5 sDrive25d (218 CP).

Noul BMW X5 – acum si cu tractiune spate

Bavarezii au ales sa ofere si o versiune cu tractiune spate a noului BMW X5. S-au prins si ei ca sunt destui care-si folosesc masina in special prin oras si chiar daca ies din el, nu cauta sa paraseasca asfaltul. E drept, deocamdata oferta este timida la acest capitol, doar modelul X5 sDrive25d fiind disponibil fara tractiune integrala. Acesta este si cel mai economic model din gama, cu un consum mediu de 5,6 litri/100 km.

Apropo de sistemul xDrive, acesta a fost revizuit, spun ei ca este mai performant si cu cu 1,4 kg mai usor. Legat de greutate in general, ma asteptam la ceva mai mult in domeniu, dar nemtii anunta ca, in functie de versiune, noul BMW X5 este cu pana la 90 kg mai usor.

noul BMW X5 391 OFICIAL: Noul BMW X5   Galerie foto si informatii complete

In echiparea standard, noul BMW X5 vine cu cutia de viteze automata, cu 8 trepte si cu toate optiunile de dinamica de pe modelele mai nou lansate. Setari pentru suspensie, modurile Sport si Sport +, functia ECO Pro.

Noul SAV al nemtilor va fi construit la Spartanburg, in SUA si va debuta in Romania in luna noiembrie a acestui an. Preturi vom afla mai aproape de data lansarii.

In alta ordine de idei, cum vi se pare noua generatie X5?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.