Qoros este noua marca chinezeasca si ii cunoastem de cand si-au propus, cu emfaza sustinuta, sa fie diferiti si sa tenteze real bugetele europenilor in ceea ce priveste achizitia de masini noi.
Vorbele lor n-au nici o greutate insa, dupa multele chix-uri date de alti producatori din China, care au dus la perceptia argumentata ca toate masinile produse de marcile chineze sunt proaste si foarte nesigure, indiferent cat de ieftine ar fi ele.
In conditiile astea, daca tot s-au laudat, toti asteptau de la Qoros testul pe care nimeni nu credea ca-l vor trece, cel de siguranta. Surpriza, l-au trecut, ba chiar cu rezultat excelent!
Qoros 3 sedan a fost masina testata de cei de la EuroNCAP si, spre suprinderea tuturor, berlina chinezeasca a obtinut un calificativ de 5 stele. Cred ca si la 4 stele ar fi fost laudati, dar 5 stele e nesperat de bine! Este prima masina conceputa si produsa in China care reuseste sa obtina 5 stele la testul European de siguranta. La nivel de punctaje pe categorii, Qoros 3 sedan este chiar peste Toyota Corolla la toate capitolele, daca e sa luam ca exemplu o masina cunoscuta, de volum.
A contat mult si faptul ca Qoros 3 sedan vine in echiparea standard cu airbag-uri frontale, laterale si pentru protectia capului, centuri de siguranta cu pretensionare si ESP.
Exemple nefericite din testele anterioare cu modele chinezesti: Brilliance BS4 (0 stele) si Landwind CV9 (2 stele). Mai bine s-a descurcat Geely Emgrand EC7 (4 stele).
Un mare plus pentru Qoros, a trecut poate cel mai important test pentru piata europeana, acum ramane de vazut cum se vor descurca in ceea ce priveste reteaua de distrubutie, cea de service, preturi si – foarte important – fiablitatea masinilor.
Din cate imi amintesc asta este marca obtinuta din afilierea unui concern israelit cu o firma chinezeasca unde sef este un fost angajat VW china asta inseamna ca m-am inselat cand am spus ca aceasta marca face doar o campanie de marketing in europa pentru a dovedi ca la ei in china marca trebuie cumparata asa cum sre exemlu dacia este mai vanduta afara de cat in romania ,,,mam inselat recunosc cinste inginerilor.!!
Si totusi eu inca sunt sceptic la masinile made in china. Ma gandesc, oare cat a costat “geanta” pentru cei de la EuroNCAP? Ma gandesc ok nu era vorba de nici o geanta.. totul este cristal si limpede.. dar cu siguranta masina de teste este 1, iar restu vor fi … altceva?
Oricum ar fi, nu va fi competitor cu Dacia. Inca nu-i vad la nivelul Daciei. Cu tot respectul fata de chinezi. Apropo, ca tot am criticat Skoda Rapid Sedan, Skoda Rapid Hatch arata foarte bine si ei doreau sa se lupte cu Dacia nostra.
Respectele mele !
P.S: ce bine seamana masina chinezeasca cu VW
@ovidiu …sper sa nu ai dreptate sper ca aceasta masina sa fie inceputul unor modele de succes ale industriei chinezesti, masina chiar arata bine ..normal daca vorbim de creatia unor chinezi si ceva tehnologie VW!!! arata asa de bine in cat daca pune o sigla de VW as zice ca sau imbatat designerii de la Vw si au creat o noua JETTA. si sincer Dacia are de ce sa se teama…nu anul asta dar , la anu’ mai apare un model si tot asa poate vor ataca piata ruseasca si sud americana si incet incet nimeni nu va comenta imotriva lor ,mai mult poate ca se vor cumpara mai multe masini chinesti de cat dacia
Cred ca va fi greu pentru chinezi sa penetreze piata romaneasca, in care marcile germane detin suprematia.
Poate cu multa rabdare si cu o strategie de marketing bine pusa la punct vor reusi.
Au rabdare cata nu va imaginati si pe deasupra au si bani sa isi permita sa cumpere orice inginer/manager. ce nu au …. e lunga lista