OFICIAL: Noile BMW M3 si BMW M4

Referinta modelelor sport de clasa medie a fost prezentata de BMW in doua versiuni. Le stim deja, ne-am obisnuit cu faptul ca noul BMW M3 este doar versiunea berlina, iar BMW M4 se numeste versiunea coupe.

Stilul este putin prelucrat fata de conceptul care anunta noul BMW M4 si arata o silueta agresiva, cu modificari de efect vis-a-vis de modelele “normale”. Prizele de aer inferioare fac diferenta in partea frontala, mai ales “flapsurile” celor doua grile de la extremitati. Capota se distinge prin umflatura centrala si liniile longitudinale puternice, caracteristica prezenta si la vechea generatie. Spatele arata traditionalele iesiri ale esapamentului, 4 la numar, incadrate de un design special conceput pentru aerodinamica. Intre cele doua grupuri de tevi de esapament nu apare structura specifica unui difuzor de aer.

BMW M3 BMW M4 310 OFICIAL: Noile BMW M3 si BMW M4

Interiorul are niste scaune care arata excelent, un schimbator specific pentru cutia M cu dublu ambreiaj si volanul tipic M si insertii de fibra de carbon pe plansa de bord.

BMW M3 BMW M4 191 OFICIAL: Noile BMW M3 si BMW M4

In sfarsit, cel mai important aspect, partea tehnica. Noile BMW M3 si BMW M4 au sub capota, asa cum stiam deja, un propulsor cu 6 cilindri in linie, de 3 litri. Se specula ca va fi supraalimentat cu 3 turbine, dar nu. Motorul are doar doua turbocompresoare mono-scroll, insa pastreaza traditia turatiilor foarte mari pentru un motor turbo, cu un maxim de 7.600 rpm.

BMW M3 BMW M4 151 OFICIAL: Noile BMW M3 si BMW M4

Saltul de putere fata de generatia anterioara nu este spectaculos. Noul motor, cu tehnologie TwinPower Turbo, produce 431 CP intre 5.500 si 7.300 rpm, iar cuplul maxim este de 550 Nm intre 1.850 si 5.500 rpm. Asadar, 11 CP si 150 Nm in plus fata de vechea generatie, cu o imbunatatire de sub o secunda pentru acceleratia 0 – 100 km/h. Noile BMW M3/M4 acccelereaza pana la 100 km/h in 4,3 secunde in combinatie cu cutia de viteze manuala, cu 6 trepte si 4,1 secunde cu ajutorul celei M cu dublu ambreiaj si 7 trepte. Consumul mediu este de 8,8 litri/100 km, ba chiar 8,3 litri/100 km cu cutia automata cu doua discuri de ambreiaj. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h.

BMW M3 BMW M4 301 OFICIAL: Noile BMW M3 si BMW M4

Ok, cifrele nu sunt mult mai bune decat ale modelului anterior, dar bavarezii mizeaza pe o tinuta de drum mult mai buna, obtinuta printr-un mai bun echilibru general, o greutate cu 80 kg mai mica decat a generatiei precedente (BMW M4 are o masa de 1,5 tone) si supensii orientate catre performanta. Caroseria include elemente din plastic ranforsat cu fibra de carbon si plafonul ambelor modele este din fibra de carbon.

BMW M3 BMW M4 311 OFICIAL: Noile BMW M3 si BMW M4

Dintre delicatesele tehnologice ale noilor modele M merita mentionate turarea automata la retrogradarea pentru cutia de viteze manuala (permite sincronizarea mai buna si mai eficienta a diferentelor de turatie din cutie, tehnologie disponibila anterior doar pentru cutia automata), dar si sistemul Launch Control, plus diferentialul mai eficient, printre multe alte sisteme care fac masina mai sigura, dar si mai rapida.

BMW M3 BMW M4 431 OFICIAL: Noile BMW M3 si BMW M4

Nurburgring a fost principalul teren de teste pentru noile BMW M3 si BMW M4, modele din al caror program de dezvoltare au facut parte si pilotii BMW din DTM, Bruno Spengler si Timo Glock.

Aceasta este a cincea generatie BMW M3, prima cu motor turbo, si marcheaza revenirea la motoarele cu 6 cilindri in linie, dupa o singura generatie cu motor V8, care s-a vandut in circa 40.000 de exemplare.

Acum asteptam comparativele, pentru ca modelul reper e gata sa provoace orice pretendent din categorie.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.