Renault Clio RS – Test Drive – Imblanzire fortata

Era motoarelor aspirate cu randament de 100 CP/litru a cam apus pentru toată lumea, inclusiv pentru cei care au insistat până în ultima clipă cu rețeta tradițională. Renault a trecut de partea downsizingului cu noul Clio RS, iar diferențele sunt destul de mari și nu vor fi apreciate de toată lumea.

De fapt, faptul că în locul unui motor aspirat a apărut unu turbo, mai mic, nu deranjează atât de tare cât faptul că Renault oferă pentru Clio RS doar cutia de viteze EDC (dublu ambreiaj). Nu înțelegeți greșit, vorbim despre un hothatch tentant, performant, mult mai eficient, dar fără doza de pasiune a modelului anterior.

Renault Clio RS test drive 25 Renault Clio RS   Test Drive   Imblanzire fortata

Să începem cu modificările de design, foarte reușite spun eu, oricum s-a plecat de la o bază bună, actuala generație Clio chiar arată bine. Spoilerul agresiv, jantele negre și cele două ieșiri ale eșapamentului sunt integrate foarte bine în ansamblu și dau mașinii o prezență consistentă în peisajul hothatch-urilor de clasă mică.

Renault Clio RS test drive 31 Renault Clio RS   Test Drive   Imblanzire fortata

Modificări inspirate sunt și la interior, unde doar consola centrală a “scăpat” de combinațille de culori negru-roșu. Scaunele sport sunt un deliciu, iar dacă cineva chiar nu recunoaște mașina din exterior, va remarca sigur faptul că ești “îmbrăcat” de centuri roșii.

Renault Clio RS test drive 9 Renault Clio RS   Test Drive   Imblanzire fortata

Cum se conduce noul Clio RS?

Nu la fel ca predecesorul, e clar din prima clipă. Motorul este acum unul de 1,6 litri, turbo, cu același nivel de putere – 200 CP/6.000 rpm, dar cu un nivel mai bun al cuplului, 240 Nm/1.750 rpm, față de 215/5.400 rpm pentru modelul anterior. Ca urmare, performanțele dinamice sunt aproape la fel. Noul Clio RS accelerează până la 100 km/h în 6,7 secunde (6,9 secunde pentru vechiul model) și atinge 230 km/h, cu 5 km/h mai mult. Senzațiile sunt însă complet diferite. Motorul își arată cuplul, trage foarte bine, dar lipsește isteria vechiului aspirat de 2 litri, care ajungea lejer la 7.500 rpm. Și sunetul era mai bun la vechiul model.

Renault Clio RS test drive 1 Renault Clio RS   Test Drive   Imblanzire fortata

Cutia cu dublu ambreiaj și 6 trepte își face treaba și schimbă destul de rapid, dar nu este greu să o pui în încurcătură făcând-o să ezite la alegerea treptei. Un plus pentru padelele mari, care îți ușurează schimbările indiferent de poziția volanului. Pe de altă parte, această cutie permite un regim mult mai relaxat de rulare la viteze mari, de autostradă. Cu un nivel sonor decent, ceea ce nu se întâmpla la vechiul model. Dealtfel, unul din câștigurile noului Clio RS este eficiența. Consumul mediu oficial este de 6,3 litri/100 km, mai mic cu 2 litri/100 km decât la vechiul Clio RS. Chiar dacă valorile acestea nu prea pot fi atinse în condiții reale, diferența dintre ele rămâne.

Concluzia. Un model mult civilizat, performant, plăcut, dar fără pasiunea predecesorului, pasiune căreia cei pasionați de pilotaj îi vor simți lipsa. Prețul mașinii pornește de la 21.250 euro.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.