Renault Eolab Concept – Mașina de 1 litru la suta de km

Renault Eolab Concept este cea mai nouă adiție a francezilor de la Renault în panoplia de concepte speciale. Pregătit pentru Salonul Auto de la Paris, conceptul subliniază determinarea Renault pentru partea de ecologie a viitoarelor modele de serie.

Eolab Concept ne mai spune ceva, o posibilă direcție de design poate chiar pentru Megane, actuala generație fiind pe final de carieră, deși Eolab este construit pe o platformă de clasă mică. Dar mai importante sunt detaliile tehnice care fac din Renault Eolab Concept un model cu un nivel record de consum, datorită celor aproximativ 100 de noi tehnologii încorporate, spun francezii.

Renault Eolab Concept 31 Renault Eolab Concept   Mașina de 1 litru la suta de km

S-a mers pe trei mari direcții pentru a eficientiza la maxim consumul lui Renault Eolab Concept. În primul rând, forma mașinii este realizată pentru aerodinamică foarte bună, coeficientul fiind de doar 0,235. În al doilea rând, programul de reducere a greutății are avantaje masive și, la final, totul este ajutat de un sistem hibrid de propulsie.

Interiorul este minimalist, cu o consolă centrală formată doar dintr-o tabletă și un tablou de bord cu monitoare.

Renault Eolab Concept 101 Renault Eolab Concept   Mașina de 1 litru la suta de km

Greutatea conceptului este cu 400 kg mai mică decât cea a unui Renault Clio, cu o caroserie construită din oțel, aluminiu și materiale compozite. Plafonul, de exemplu, este din magneziu, cu o greutate de doar 4 kg. Tot la aerodinamică ajută și elementele mobile, cum ar fi spoilerul mobil al părții frontale, care coboară cu 10 cm atunci când viteza mașinii trece de 70 km/h. Există niște flapsuri mobile în eleronul spate și chiar și jantele au flapsuri care pot închide complet janta.

Renault Eolab Concept 61 Renault Eolab Concept   Mașina de 1 litru la suta de km

Renault Eolab Concept este echipat cu un sistem hibrid, format dintr-un motor pe benzină de 999 cmc, care produce 75 CP și 95 Nm și un motor electric care furnizează 68 CP și 200 Nm. Conceptul francez nu este în nici un caz o mașină de viteză. Poate rula maxim 60 km în modul electric și poate atinge o viteză maximp de 120 km. Consumul mediu declarat este de doar 1 littru/100 km.

Renault Eolab Concept 141 Renault Eolab Concept   Mașina de 1 litru la suta de km

Desigur, Renault Eolab este doar un concept, dar francezii au făcut niște precizări. Treptat, tehnologiile lui Eolab vor migra către modelele de serie. Și mai mult, francezii vor lansa, până în anul 2020 un automobil de serie cu un consum de doar 2 litri/100 km. Eolab este doar bancul de probe.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.