Noul Renault Espace – Monovolum reinventat

Renault susține că a reinventat noua generație Espace. De fapt, francezii spun că noul Renault Espace nici nu a mai fost conceput ca un monovolum, ci ca un crossover. Și se vede cu ochiul liber în poze. Mașina are o lungime de 4,85 metri, a pierdut 250 kg, este mai scundă decât vechiul Espace, dar cu garda la sol mai mare. De aici și prezența deosebită, ceva între monovolum și SUV, exact un crossover.

Designul este unul impunător, cu o parte frontală masivă și încruntată, toate elementele fiind poziționate la înălțime, linia ascendentă fiind caracteristică și lateralelor. Noul Renault Espace este vârful gamei Renault la acest moment, un aspect mai mult decât evident la interior. Linii futuriste, tablou de bord exclusiv digital și o consolă centrală dominată de display-ul de 8,7 inch, plasat, în mod neobișnuit, pe verticală. Mai atrage atenția și schimbătorul, tip manșă, al cutie de viteze EDC.

Renault Espace 91 Noul Renault Espace   Monovolum reinventat

O altă noutate, plafonul panoramic cu suprafața de 2,8 metri pătrați este oferit în echiparea de serie, la fel și farurile cu tehnologie LED. Noul renault Espace este oferit atât în versiune cu 5 locuri, cât și cu 7 locuri, la o lungime identică a caroseriei.

Renault Espace 281 Noul Renault Espace   Monovolum reinventat

La capitoul motorizări, supriză! Toate cele trei propulsoare disponibile sunt de 1,6 litri. Nici unul peste această capacitate. Motorul de 1,6 litri dCi cu 130 CP este la baza ofertei, în combinație cu o cutie manuală cu 6 trepte, urmează apoi același motor, dar în versiunea biturbo, cu 160 CP, iar cel mai puternic este motorul de 1,6 litri pe benzină, care produce 200 CP, o versiune a celui prezent pe Clio RS. Aceste ultime două versiune de motorizare vin direct cuplate la cutia de viteze EDC cu 7 trepte.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.