Ford Mondeo – Test Drive – Prezenta solida

Noul Ford Mondeo este, așa cum știți deja, lansat de vreo 2 ani pe piața din Statele Unite. În Europa a venit abia acum, dar fără vreun complex, nici tehnic și nici estetic. L-am testat pe parcursul a 600 km și pot spune că este poate cel mai impunător model de clasă medie, la concurență acerbă cu Mazda6.

Mașina are prezență prin designul foarte reușit al părții frontale. Capota lungă, farurile încruntate și grila stil Aston Martin sau, dacă vreți, Ford Mustang îi dau mașinii o notă de aroganță susținută. Este impunătoare și este și cel mai mare model de clasă medie, cu o lungime de aproape 4,9 metri. Și mie mi se părea mare noul Passat!

Ford Mondeo Test Drive 17 Ford Mondeo   Test Drive   Prezenta solida

Linia laterală descendentă este iarăși de mare efect, sugerează dinamică și eleganță așa cum rar am văzut la modelele concurente. Și pentru că nu putea să fie totul perfect, nu înțeleg deloc de ce li s-a terminat inspirația când au ajuns la spate. Stopurile seamănă mult prea mult cu cele ale vechii generații. Nu arată rău, dar la amploarea schimbărilor părții frontale, ar fi fost de preferat un spate pe măsură. În rest, cum am spus, prezență consistentă și dimensiuni aproape de clasa mare. Până la urmă și americanii se urcă la bordul aceleiași mașini, indiferent că se cheamă Fusion, iar ei sunt adepții dimensiunilor cât mai mari.

Ford Mondeo Test Drive 18 Ford Mondeo   Test Drive   Prezenta solida

Interiorul este o surpriză plăcută, iar dacă v-ați plânge de spațiu, nu la mașină trebuie căutată problema. Pe locurile din spate să stă regește și am avut ocazia să încerc noile centuri de siguranță cu airbag, disponibile doar în spate. Sunt grele, mai puțin maleabile și se fixează mai dificil, dar acesta este un compromis asumat de dragul siguranței.

Tabloul de bord vine cu gradare analogă și indicatoare digitale. Consola centrală este aerisită și are comenzi clasice pentru climatizare, ceea ce este un lucru bun. Display-ul permite afișarea a patru grupuri de informații în același timp, iar sistemul Sync 2 este mult mai ușor de operat. Poți avea în același timp afișate navigația, radioul, computerul de bord și conexiunea cu telefonul mobil, într-un mod simplificat, monocrom, elegant și ușor de observat. Mi-a plăcut și nota sobră a planșei de bord, se potrivește cu caracaterul mașinii. În rest, materiale bune, finisare foarte bună, singurele chestii care ar fi meritat mai multă atenție sunt inserțiile de plastic nu chiar potrivite în context.

Ford Mondeo Test Drive 8 Ford Mondeo   Test Drive   Prezenta solida

La dus, pe traseul București – Sibiu, via Zărnești și Făgăraș, am condus un exemplar echipat cu motorul de 2 litri TDCi și 180 CP. Insonorizare bună și un motor care trage foarte bine prin intermediul cutiei manuale cu 6 trepte. Se potrivește perfect acestei mașini pe care o face dinamică și destul de economică. Consumul mediu oficial este de 4,8 l/100 km, dar exemplarul pe care l-am condus arăta 6,5 l/100 km când am ajuns la destinație. Un consum chiar bun având în vedere autostrada parcursă cu 150 km/h și, ulterior, serpentinele abordate sportiv. Asta cu 3 oameni plus bagaje în mașină. Suspensia este ușor axată pe dinamică, dar se simte solidă ș oferă exact atâta confort cât trebuie. Este, spun eu, cel mai dezirabil motor diesel din ofertă, în condițiile în care te duce până la 100 km/h în 8,6 secunde și permite un maxim de 223 km/h.

Ford Mondeo Test Drive 21 Ford Mondeo   Test Drive   Prezenta solida

La întoacere am avut la dispoziție un break echipat cu motorul de 1,5 litri Ecoboost și 160 CP. Iarăși o surpriză plăcută, mașina fiind destul de vioaie în ciuda celor 1,6 tone. Acest propulsor are avantajul celor 160 CP, al turațiilor mai mari (și nu sună rău). Pe Valea Oltului și Dealul Negru am abodat tot un ritm alert, cu mașina la fel de încărcată, iar la București consumul arătat a fost de 8,4 litri/100 km.

Anul acesta va fi introdus și motorul de 1,0 litri Ecoboost cu 125 CP. Mie, Mondeo mi-a lăsat impresia unei mașini mult prea mari pentru un motor cu 3 cilindri și capacitate atât de mică. Sunt foarte curios cum se va simți pe mașină.

Am avut ocazia să testez și parcarea automată paralelă și perpendiculară. Sistemul a funcționat impecabil și are nevoie de marje destul de mici de spațiu.

Ford Mondeo Test Drive 44 Ford Mondeo   Test Drive   Prezenta solida

Noul Ford Mondeo este disponibil în două versiuni de echipare, Trend și Titanium, iar prețurile pornesc de la 24.300 euro pentru motorul de 1,5 litri Ecoboost cu 160 CP și cutie de viteze manuală, cu 6 trepte. Cel mai accesibil diesel este cel de 1,6 litri TDCi cu 115 CP și cutie manuală, prețul de pornire fiind de 24.800 euro.

Diesel-ul pe care l-am condus eu, cu 180 CP, are un preț de pornire de 29.050 euro (Titanium). Cutia automată este oferită pentru 1.500 euro în plus.

Concluzia este că noul Ford Mondeo este cam cea mai impunătoare mașină din clasa ei, la nivelul designului. Arată mult mai bine decât noul Passat și are prețuri ușor mai mici decât acesta (câteva sute de euro).

Foto: Dragoș Savu

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.